Koniec vyvoja volneho Linuxu od RedHat

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Čtvrtek Listopad 6 13:06:05 CET 2003

On Thu, Nov 06, 2003 at 09:53:10AM +0100, Petr Šobáň wrote:
> Jinak zajímalo by mě jak tedy ty verze budou označované a jak to
> vlastně bude. Tj placená RH bude mět jiné označení třeba RH10 a ta
> volná potom vlastně třeba FP10 nebo se ty verze budou uplně rozcházet,
> tj vlastně bude uplně nová verze která bude mět uplně samostatný
> život.
"Placena RH10" nikdy nebude. RedHat ma vlastne uz len "Red Hat Enterprise
Linux" ktory sa deli na WS, ES a AS a ten ma nezavisle cislovanie.

Ked sa nad tym zamyslite, tak nie je v zaujme RH robit prilis velke rozdiely z
Fedory, pretoze by im narastli naklady na vyvoj a udrzbu, a prave to je ten
hlavny dovod, preco tu Fedora je. Podla mna to dost dava zmysel, aj ked je to
z isteho hladiska "experiment". RedHat vsak uz v minulosti ukazal, ze ma
schopnych manazerov, takze si myslim, ze to maju premyslene a nerobia to len
tak.

Predpokladam, ze Fedora sa bude sustredovat predovsetkym na
- testovanie novosti
- vyrobenie kompaktneho celku
- poskytnutie alternativ

Kdezto RHEL sa bude sustredit na
- zatazove testy
- podporu
- zvysovanie kvality

Ze kod bude tiect smerom Fedora -> RHEL je jasne. Ci bude tiect aj opacnym,
priamo jasne nie je, ale ako som uz povedal, RedHat sa snazi co najviac
outsourcovat na komunitu, a z tohto hladiska to zmysel dava. Doteraz to robil
vzdy, prakticky vsetok ich soft je GPL.

> Prostě jde mi o to zda to bude vlastně RH + nějaké drobné upravy, nebo
> zda to bude uplně nová distribuce ze začátku založená na RH.
Skor by som to videl naopak: RHEL bude zalozeny na Fedore, tak ako bol doteraz
RHEL zalozeny na RHL.

> |            Petr Šobáň                  |
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
          "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
         "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer"  -- Adolf Hitler