unformat

Martin Masin masin na fzu.cz
Čtvrtek Listopad 6 15:02:23 CET 2003

On Wed, 5 Nov 2003, Vít Vomáčko wrote:

> Omylem jsem si zformatoval fat s windows na ext 2 a potreboval bych to vratit
> zpet..slysel jsem o nejake funkci, ktera to umi....neco jako unformat v dosu.
> Nevite prosim jak na to? Na partition jsem od te doby nezapisoval...

	Obavam se, ze rekonstrukce disku do puvodniho stavu uz mozna neni
- prevdepodobne jste prisel o cely boot sector a FAT, k tomu jeste asi
byla nejaka date prepsana superblokem i uvnitr disku. Tedy, reinstalace
windows vas nemine.
	Daji se ale zachranit nejaka data s toho disku, male a malo
fragmentovane soubory maji vetsi sanci. Existuji programy, ktere aspon
castecne dokazou zreknostruovat FAT podle udaju v adresarich a umozni vam
tak soubory zkopirovat jinam, Bohuzel vetsina z nich je komercnich, s
cenami vetsinou cca >=$100. Navic vetsinou k tomu potrebujete funkcni
Windows, nebot ty programy behaji pod nimi.
	Pod na tom disku zustaly nejake funkcni Windows nebo ten disk
muzete strcit do pocitace s funkcnimi windows, zkuste se podivat na PC
INSPECTOR File Recovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm.

					Martin Masin

Mgr. Martin Masin Ph.D.	    	Phone  (4202) 20 318 430
Institute of Physics AS CR  	Fax    (4202) 33 34 31 84
Cukrovarnicka 10	    	e-mail masin na fzu.cz
162 53 Prague, Czech Republic	WWW http://www.fzu.cz/~masin/masin.html