vykon VM emulatoru - was: Re: VMware & Virtual PC

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 7 11:44:34 CET 2003

Dobry den,

Qemu neni nijak zavratne rychly, aspon podle toho co pisou na homepage pro
celou emulaci. Vysledky jeho rychlosti jsou vsak ocekavatelne.

Nicmene moje zkusenosti jsou v prikrem rozporu s tim, co se pise zde:

http://mail.gnu.org/archive/html/plex86-devel/2003-02/msg00024.html
http://mail.gnu.org/archive/html/plex86-devel/2003-02/msg00029.html

ostatni sice rikaji i moje poznatky, ale jak to tedy je? Zenby novy vmware
byl jiny, nebo naopak maji zkusenosti s GSX/ESX?

Moje zkusenosti s vmware mi napriklad rikaji, ze vykon virtualniho
stroje je asi tak 10% a mozna i mene vykonu stroje fyzickeho. Tady tvrdi,
ze vmeare ma vykon 80% hostitelskeho CPU a v nekterych pripadech dokonce
temer 100%. To bych spis tipoval pro wine a nikoli vmware, nebot vmware
musi kontrolovat kazdou instrukci jestli nahodou neni I/O, kontrolovat
rozsahy adres a to zabere nejaky ten cas.

Stejne tak, ze plex vezme 50% a ze BOCHS je nekdy rychlejsi nez ten plex!
Coz je podle mne bohapusty vymysl, nebot bochse jsem zkousel a je to asi
tak jako bych mel virtualni pocitac sice 386, ale 4,77 MHz.

Nicmene aby to nebylo vse, tak tady rikaji

http://mail.gnu.org/archive/html/plex86-devel/2003-02/msg00022.html

Plex86+Bochs - something like 90% of host speed for simple ``tight loop''
tests

Nejak jsem nepochopil, jak (a proc) provozovat plex86+bochs a hlavne jak
tato kombinace muze zvysit vykon?

Takze jak to tedy je, dejte vedet jake mate zkusenosti vy (popr. linky na
info), prosim.

Dekuji, JL.

> Jeste existuje qemu (http://fabrice.bellard.free.fr/qemu/)
ufff, tak toto vyzera moooc dobre :) hned na prvy pokus som
spustil ten mini linux.img aj s grafikou.
este tak zistit ako spustit siet a ako tam trebar nainstalovat
windows/linux/netware, dostat sa do biosu, nabootovat z iso CD, etc... :)