Pomateny USB flash disk

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pátek Listopad 7 12:15:35 CET 2003

On Fri, 7 Nov 2003, Pavel Machek wrote:

> Flashky jsou svinstvo, stalo se mi neco podobnyho. Vratit zpet jako
> porouchanej...

Jo, udelal jsem presne to.

Geneze byla takova, ze jsem v euforii z toho, ze mi disk funguje a jsem
neomezenym panem blokoveho zarizeni /dev/sda, na nem delal asi pro tu
flasku necekane veci - nejdriv jsem ji (test rychlosti) prepsal nulami z
/dev/zero, pak jsem na ni fdiskem vytvoril 2 paritice a na nich filesystem
(na jedne fat32, na druhe ext2). Ty jsem primountoval a chvili pouzival.
Nicmene za par minut se flaska zblaznila, dekrementovala o 1 ProductId a
mass-storage zarizeni je nenavratne fuc.

Nic s tim nenadela ani prilozeny windouzi software. V servisu mi manik
pote, co jsem mu podrobne popsal problem, akorat vysvetlil, ze to samo
funguje jen v XP a ze kdyz mam Win98, tak musim nainstalovat driver, ach
jo.

Pritom v papirech k te flasce vyslovne je deklarovana podpora linuxu. Toz
jsem jim to tam nechal a oni to poslali nekam dal.

Problem je v tom, ze to neni nahoda, podarilo se mi to ted totiz zopakovat
na druhem disku :-))

-- Honza Houstek