vykon VM emulatoru - was: Re: VMware & Virtual PC

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 7 20:06:14 CET 2003

No ono to tak funguje i u qemu, pokud hostitelska i hostovana platforma
sedi. Jenze se musi kazda instrukce ocuchat, jestli neni nahodou I/O a
podobne a to zdrzuje. Proto se zavadi cache /tedy nejen kvuli prekladu na
jinou platformu), kde jsou instrukcni bloky bez I/O operaci ulozeny, aspon
tak jsem to pochopil. Nebot jak kdosi psal (uz nevim jestli tady nebo
jinde), ze s qemu dosahl 90% vykonu hostitelskeho CPU, coz bez ulozeni
techto informaci proste mozne neni.

VMware neni virtualni stroj typu dosemu. Dosemu vam nedovoli spustit urcite
veci (treba W95), zatimco pod vmware ano. Je to dano tim, jakym zpusobem je
provadeno zpracovani.

JL.

Odesílatel: Stepan Roh <stepan na srnet.cz>
> No jak jsem se dozvedel, i qemu je rychlejsi pokud se nechce jit na IO.
Ma
> 2MB cache predzpracovaneho kodu, kolik ma jen tak informativne VMware?

Mozna jsem neco neuchopil, ale mam za to, ze qemu je emulator procesoru (i
kdyz s dynamickym prekladem instrukci do instrukcni sady hostitelskeho
procesoru), zatimco VMware je virtualni stroj (typu dosemu ci dosu z win
NT+), kde kod vykonava hostitelsky procesor primo a tudiz u nej nejaka
cache neni treba.