root na SW RAID1

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Sobota Listopad 8 09:34:05 CET 2003

On Fri, 7 Nov 2003, Honza Houstek wrote:

> Cemu konkretne neverite? Coz takhle misto toho lacineho napadani rict
> nejaky fakt?

Omlouvam se za ten vypad, prehlednul jsem ty kusy konfigurace, ktere p.
Mazanec uvadel pod tou vetou "neverim ani malo".

Kazdopadne porad nevim, cemu neveri. Ja jsem nepsal, ze lilo se nezapise
do MBR na disku, kde v nejake partici je XFS (coz byl pripad te uvedene
konfigurace). Nezapise se do prvnich 512 B partice, na ktere je
filesystem, kteremu by to mohlo vadit. Ostatne tohle je kus manualove
stranky lilo popisujici parametr -F:

  -F   Override boot sector check for filesystems (e.g., swap, XFS, ...)
       which might be destroyed by the installation of the LILO boot
       sector on the first sector of the partition. These filesystems use
       the first sector as a superblock.

Se SW raidem je to tak, ze kdyz se pouzije raid-extra-boot=mbr-only, tak
se first stage lilo zapise do MBR kazdeho disku v zrcadle (coz je celkem
rozumne chovani). Jsou tam i jine moznosti, ktere nezkoumal (mam skoro
vsude XFS, tak by to ani moc jinak neslo).

-- Honza Houstek