Fedora Core 1.0 - Jak jsem si urizl ksandu

Neděle Listopad 9 06:40:53 CET 2003

On Sat, Nov 08, 2003 at 10:28:13PM +0100, Karel Salavec wrote:
> [...]
>
> Bratr si poridil zalozni disk o kapacite 40GB a tak jsem mu navrhl, ze bych
> mu tam take pridal Linux, aby si ho ozkousel. Mel jsem zrovna po ruce cerstve
> vypalena CD s Fedora Core, takze volba distribuce byla vcelku jasna.
> Prvni, co mne ponekud zarazilo, bylo to, ze cfdisk nevidel "panensky" disk a
> chtel se cpat na plne obsazeny disk hda (misto na hdd). No nic, tohle jsem
> jeste prekousl, prebootil do widli a fdiskem (ten novy disk videl) jsem
> vytvoril patrisnu. Reboot do Fedory a uz cfdisk /dev/hdd zna a umi s nim
> pracovat. Hmmm ... Bratr zacina mit lehke podezreni.

To je hodne divne. Nikdy se mi to nestalo a to ani pro praci s novym
diskem (ani u FC1). Proc nepouzivate DiskDruid? Nespustil jste cfdisk
nahodou tak, ze jste ignoroval nekonzistentni MBR?

> Instalace pokracuje standardne, vyber balicku hezky (nutno vysvetlovat, co je
> co, no problem ...). Spusteni vlastni instalace bez problemu, druhe CD, treti
> CD, problem. Instalator hlasa, ze nemuze precit balicek s ceskymi manualovymi
> strankami. S klidem bych dal volbu preskocit, s tim, ze takovahle prkotina se
> muze nainstalovat kdykoli dodatecne. Bohuzel instalator ma vlastnirozum :-(
> Jedine co povoli, je zkusit znovu ... a znovu ... a znovu ...

To je trochu problem, ale je to tak proto, ze v pripade neuspesne
instalace glibc nebo jine dulezite komponenty nemusi system ani
nabootovat. Cili je to takovy "nutici" prostredek k tomu, abyste mel
bezchybna CD.

U Vas je chyba jasne zpusobena tim, ze pouzita CD-ROM nemohla dany
soubor precist (asi jste vypaloval moc rychle na nekvalitni medium). Aby
se to nestalo, DURAZNE Vam instalator na zacatku nabizi kontrolu medii
(coz jste jiste neudelal).

Tim padem je to Vas problem a Vase chyba.

Spis jste ze sebe udelal *****

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz