Padani apache

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Listopad 13 10:05:34 CET 2003

On Mon, Nov 10, 2003 at 10:39:04PM +0100, Bohdan Milar wrote:

> I mně padal apache-1.3.20 na RH v době logrotate.
>
> "Vyřešil" jsem to tak, že jsem dal několik minut po logrotate
> /etc/init.d/apache restart, takže pokud spadl, spustí se, pokud ne, ukončí se
> a spustí.

To se mi zda cistsi napsat do konfiguraku rotace pro apache to co jsem
sem uz jednou psal
preexec apache stop
postexec apache start

> Vyresit ostatni pady by bylo nejlepsi. Do te doby doporucuji poustet crondem
> napr. kazdych 5 minut neco jako
>
> ps ax | grep [h]ttpd > /dev/null || /etc/init.d/apache start

Asi nejlepsi otestovani funkce apache jsem okoukal od hw load
balanceru a jejich health-checku. Maji nekde shovanou stranku treba
http://moje.domena.cz/specielni.stranka
Kazdou vterinu o tuto stranku pozadaji a kdyz ji nedostanou dalsi
vterinu na server ktery neodpovedel nerozhazuji zatez. A dalsi vterinu
o stranku znova pozadaji atd. Zjistil jsem to pres tcpdump na stroji
za balancerem. Balancer ma ulozeno, jak ma stranka vypadat a neprepojuje
i kdyz nejakou dostane, ale je jina nez vzor.

Umi to netsaint, nagios, muj skript....;-)
neco ve smyslu wget http://moje.domena.cz/specielni.stranka
a diff -q vzor.stranka specielni.stranka || echo je zle

Bacha na kmitani. Pri pretizeni serveru se muze odeslani stranky
opozdit, tez pri ucpane siti, kdyz probihaji zalohy (nemaj na siti co
delat od toho mame SAN ze? Ale kdo na to ma si ho koupit).

Hezky den,
-- Dalibor Straka