Fedora Core 1.0 - Jak jsem si urizl ksandu

Čtvrtek Listopad 13 11:59:43 CET 2003

On Thu, Nov 13, 2003 at 11:27:24AM +0100, iko wrote:
> neni to problem len cdrom a vadneho media. instaloval som RH (je mozne,
> ze fedora to ma rovnako) zo siete (FTP). spadlo spojenie. jedina moznost
> bola reset. instalator si vobec nevsimol, ze je spojenie odseknute, dlhe
> hodiny cakal ze mu pride nejaky bajt. ziadne zrusit, znovu, preskocit.

Instalujeme o hodinach z FTP a nedostupnost FTP vede jen k tomu, ze se
ceka (co byste chtel jineho?), dokud se soubor neprenese (minimalne 2-3
posledni verze).

Nepritomnost tlacitka [Preskocit] je dana tim, ze by se prodrazil
support, protoze zakaznik stezujici si na nefunkcnost systemu nemusi byt
schopen (treba to neinstaloval ani on) rict, ze "jaksi neco
nenaninstaloval". takze pokud se instalace dokonci, je zde jasna
jistota, ze vsechno dopadlo "dobre".

Proto je take Anaconda navrzena tak, ze pri chybe padne na drzku (a
vyrobi traceback, ktery muzete reportovat spolu s chybou).

Je to svym zpusobem neprijemne, ale lepsi, nez kdyby se ruzne chyby a
problemy zamaskovavaly a nebyly videt. Ve svem dusledku to vede k
postupnemu odstranovani problemu.

Nicmene - nejdulezitejsi je fakt, ze na uzivatelskou pritulnost se
soustredi Mandrake a SUSE. Red Hat se tradicne orientuje na omezeny set
featur (jadro, knihovny, kompilator), ktere jsou nutne pro Enterprise
nasazeni (tj. napr. ACL v SUSE i Mandrake jsou dlouho, ale deadlock tam
byl do jara - a proto proste ty zaplaty RH v jadre nema). Podobne je to
i v jinych pripadech.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz