Samba + POSIX ACL, e2fsck

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 13 20:10:13 CET 2003

Petr Novák wrote:

> Dík za odpověď,
> radši bych zůstal u dlouho používaného ext2/3 , do XFS se mi nechce z
> důvodů:
> 1. obava, že XFS v linuxu je příliš experimentální (strach)

tak to opravdu nemusite, nejen z mych zkusenosti je to VELICE stabilni
system. Je to samozrejme muj osobni nazor, ale mam za to ze je to jeden
z nejlepsich (stabilni, dostatecne rychly, bezpecny [metadata
journalling], a "feature rich" [zvlast v tomhle se s nim ext2/3 neda
srovnavat]) fs na linuxu.

Pro mluvi:

- XFS ma EA, quota support primo sam o sobe a neni tedy treba nejaky kod
treti strany
- je velice skalovatelny a robustni. Jde vlastne o filesystem preneseny
a dloho vyvyjeny na komercnim unixu Solaris. Kdyz se podivate na
http://oss.sgi.com/projects/xfs/xfs_users.html, tak tam najdete
reference na nasazeni treba s 800GB diskovymi poli. V FAQ
(http://oss.sgi.com/projects/xfs/faq.html#stablexfs) je nakonec vcelku
vymluvna informace

"Q: How stable is XFS?

It is stable and being used in production systems on a large range of
hardware. From small systems to big multiprocessing systems with
gigabytes of ram and Terabytes of diskspace.
"
A myslim ze v tomto pripade to neni falesna reklama.

> 2. kopie desítek Gb dat tam a zpátky samozřejmě s porovnáním (lenost)

tak to je samozrejme na vas jakou vahu pro vas maji promenne typu
narocnost, dulezitost of data integrity, ...

Dan