Dotaz: Kompatibilita balíčků s verzí linuxu

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pátek Listopad 14 10:07:50 CET 2003

> Mám naistalován MNF tj. Mandrake 8.2. Je možné _obecně_ do starších
> distribucí instalovat nové aplikace např. apache2, nový webmin, mysql,
> proftpd, courier-imap, nebo je nutné používat verze (RPM) vytvořené
> pouze pro distribuci dané verze?
Obecne to mozne je, i pomoci urpmi, ale musite sehnat zdroj, ktery bude
obsahovat nekonfliktni balicky. Obecne urpmi z rady 8 odmitne velkou cast
balicku z rady 9 pro nekorektni dependence. Je potreba upravit spec fily,
prekompilovat na rade 8 a pak teprve instalovat z takto upravenych balicku.
Kdyz uz jste u apache2, neni to zatim zadna vyhra, okolnosti me mozna donuti
vratit zpet apache 1.3.xx, zvlaste na hodne zat9zenych strojich.

> Předpokládám že kompilovat to asi půjde, mě se jedná spíše o urpmi
> instalace.
Zalezi, cemu rikate kompilace. Z tar.gz jde samozrejme vsechno. Ale jdou
upravit i src.rpm balicky a vyrobit z nich balicky s novym softem pro stary
mandrake.

> Může to rozhašit systém, když to je přes urpmi?

Pokud nebudete ignorovat varovna hlaseni, tak by nemelo.
--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz