LINUX - licencni politika a update.

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Úterý Listopad 18 19:57:24 CET 2003

Petr Hodan wrote:
> Zdravim,
>
> ja bych Vam doporucil Debian, a to sice Stable verzi, momentalne 3.0.
> Jeho cyklus vyvoje je ponekud mene hekticky a vzdy je plne odladen a
> otestovan... Interval jedne verze od druhe je cca 1,5 az 2 roky....

Agree. Co se tyka desktopu pak je to samozrejme jina. Na nej se Debian
stable moc nehodi, resp. by se tam vice vyjimal soft typu MDK, SUSE atd.

Take jsem delal puvodne s RH a byl spokojen az do doby ...

Presel jsem na Debian a vesmes si nemuzu stezovat. Ma podstatne lepe
zpracovany pkg system nez RH (i kdyz slozitejsi na ovladani - tedy pokud
ho budete chtit vyuzit vice nez jen zakladni fce).

Takova vec jako update distra je tak jednoduchy jako:

apt-get update	# stazeni aktualni db balicku
apt-get upgrade	# vlastni update

a je to.  Samozrejme to predpoklada spravne nastaveni, ale to nakonec
delate jen jednou, ze?

Pokud nebudete laborovat s testing/unstable, pak se muzete spolehnout
(AFAIK) ze vam takovy update nerozbori system. Takze nova verze SW s
jinym CFG layoutem se do stable nedostane. Maximalne tak backportovane
bugfixy.

Zminovana "fousatost" se, kdyz uz je ta nutnost - da obejit vytorenim
vlastnich balicku, ktere si date do sve privatni repository (priv. zroj
deb balicku).

Pokud se budete chtit dozvedet neco o Debian QA, pak na jejich webu je o
cele veci dokument.

Dan

P.S. Deb pouzivam relativne kratce, takze jsem neco uvedl nepresne, pak
prosim opravu ;)