AMD64 - kdo doda HW?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Listopad 18 22:15:08 CET 2003

Pavel Janoušek wrote:
:       Jak dalece je Linux 64-bitovy OS? Skutecne je ho mozno oznacit
: za 64-bit OS a nebo je to 32-bit OS, ktery shodou okolnosti (pomoci
: ruznych #ifdef apod.) umi bezet i na 64-bit architekturach a shodou
: okolnosti uz umi i nejake ficury 32-bit svetu vzdalene,

	Linux neni prece ani 32-bitovy ani 64-bitovy OS - dnes uz je jadro
napsane pomerne neutralne z pohledu architektury.

	BTW, cim jinym chcete dosahnout behuschopnosti na vice architekturach
nez #ifdefy v hlavickovych souborech? Co je spatneho na #ifdefu?

: nicmene z
: pohledu 64-bit sveta (a zejmena z pohledu moznosti dane CPU
: architektury) toho umi docela malo?

	??? A co napriklad? Pokud treba uvazujeme x86_64. Co z moznosti
teto architektury Linux umi "docela malo" (na rozdil od jinych OS na teze
architekture)?

	Chapu ze Linux neumi vsechno (a Tru64 nebo Solaris taky neumi
vsechno co umi Linux - treba vic routovacich tabulek, device mapper,
_rozumne_ raw device, vyber z vice algoritmu schedulovani diskovych operaci,
atd.). Ale neprijde mi, ze by zrovna "64-bitovost" byla necim, v cem Linux
nejak vyrazne zaostava.

	Treba jste chtel rict neco jineho - kdyztak zkuste
preformulovat.

-Y.

|  I actually have a lot of admiration and respect for the PATA knowledge  |
| embedded in drivers/ide. But I would never call it pretty:) -Jeff Garzik |