Netsaint: check_ping, RTA

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Středa Listopad 19 11:48:04 CET 2003

Dobrý den,

  hraju si s NetSaintem na malé lokální síti. Nastavil jsem si, že má na
všechny stroje hlídat RTA (Round Trip Average?) pingu (plugin
check_ping). Timeout warningu jsem dal na 20ms.

   Je zajímavé, že velice často RTA přesáhne těch 20ms (cca 20-50).
Nepředpokládám, že by byl problém se switchem ani se zatížením sítě (HP
Procurve docela nový), přitom ten switch občas taky hlásí vysoký RTA.
Když zkusím udělat ping z příkazové řádky, ping hlásí hodnoty zcela
normální (do 5ms v nejhorším případě, typicky okolo 1ms).

   Když jsem v tom počítači objevil druhý procesor (:-) a zkompiloval
jádro pro SMP, četnost RTA se drasticky snížila (původně jeden warning
za deset minut, dnes jeden za 12 hodinu). To mne velmi překvapilo,
odhaduji z toho, že byla chyba někde v konfiguraci stroje.

Jádro: 2.4.18 (bez zajímavých záplat či vlastností)
Stroj: 2x PentiumII 300MHz, 128MB RAM, SW RAID 5, ext3
Síťová karta: Intel Ethernet Pro 100

   Stroj není nikterak přetěžovaný. Napadlo mne zkusit poměřit kolik
času tráví procesor v systemovém kontextu (či jak se to jmenuje), ale
letmým pohledem na top jsem nic nenašel (zkusím to poměřit nějakou
trvalejší dobu dle /proc/stat).

   Teď sice všechno funguje tak, jak má, ale nelíbí se mi, že se na mém
počítači děje něco, co nechápu.

    Dělá check_ping  někomu na takovémto starším železe podobné problémy?

    Kde mohl být zakopán pes?

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>