Samba + POSIX ACL, e2fsck

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Listopad 19 13:22:11 CET 2003

Dne Wed, Nov 19, 2003 at 12:32:41PM +0100, Petr Novák napsal:

> Vyzkoušel jsem na RedHatu všechno, kernel, acl, attr, sambu a e2fsprogs ,
> všechno  přeloženo a instalováno bez chyb,
> problém zůstává: přepsání (sambou) souboru , který má více ACL než základní
> , vede k chybám v EXT3 typu:
> "Inode xxx, i_blocks is yyy, should be zzz. Fix?"
> Zkoušel jsem použít XFS, tam je vše v pořádku.
> Reference na XFS jsou jak superlativy tak silné pochybnosti.
> Pokud jde o EXT3 , u kterého bych radši zůstal, divím se jen , že jsem nikde
> nenašel odkaz na podobný problém jako mám já.
> A bohužel http://acl.bestbits.at mlčí.
> [...]

No asi spise XFS, nicmene tohle nemuze byt chyba samby, ta samozrejme pouze
vola systemova volani, takze vada je v ext3 a nebo spise v ACL. To ze jste
na to narazil ve spojeni se sambou je tim, ze snad neexituji jiny projekt,
ktery by systematicky pouzival/modifikoval ACL pravidla.

Berte to tak, ze v XFS mate vsechno od jednech autoru, neni to jako ext3 kde
se oddelene vyviji filesystem a oddelene ACL. Takze teoreticky by si to melo
spolu lepe rozumet.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Spatril jsem ji tak jak ji panbuh stvoril.
  A stal se ateistou.