php a iptables

Martin Hudec corwin na aeternal.net
Středa Listopad 19 18:11:13 CET 2003

Ahoj,

On Wednesday 19 November 2003 17:55, you wrote:
> echo "192.168.1.".$i."
> Vypsal mi: 192.168.1.41
> 192.168.1.42
> 192.168.1.43
> 192.168.1.44

fajn super :)

> atd.
> coz je myslim spravne.
> Kdy=BE jsem zadaval prikaz z konzole
> /sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -s 192.168.1.41 -j DROP
> tak me firewall ignoroval
> vypsal jsem si pravidla prikazem
> /sbin/iptables -L
> a pravidlo jsem nenasel.

Toto sa priznam netusim, ze preco to neslo, s iptables som dlhu dobu nerobil
cez prikazovy riadok, pouzival som vacsinou shorewall.

> Jde mi o to, abych mohl zakazovat pristup na internet
> a definovat pristup podle uceben (proto 192.168.1.41 - 192.168.1.55)
> Zamyslim to tak, ze budu  mit na strance tlacitka: Vypnout ucebnu c. 5 |
> Zapnout ucebnu c. 5 A pak si ucitel klikne a odpoji studenty, kte=F8=ED
> nevnimaji a = brouzdraji. Je lepsi to napsat v jinem jazyce nez php?
> (myslim, perl nebo c) Jak byste to resili vy? Dekuji

Cize bude to webova aplikacia? alebo klasicka aplikacia? Bude treba zriesit
prava, aby ta aplikacia bola ako root, kedze chce manipulovat s firewallom.
Jazyk treba zvolit taky, v akom mas najviac skusenosti. Treba tiez
popremyslat nad zabezpecenim aplikacie, studenti su potvory potvorske, a ak
sa im sekne brouzdani a nevnimani, tak budu spekulovat, ako to obmedzenie
prekonat....

asi som moc nepomohol :) viac ma ale teraz nenapada...
--
:
:. kind regards