server HW + linux

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Listopad 21 11:40:13 CET 2003

On Fri, Nov 21, 2003 at 07:42:13AM +0100, Růžička wrote:
> [...]
> chip nejakeho vyrobce napevno pripajeny na desku - pripojene je to vetsinou
> klasicky pres PCI, tedy zadne vyhody oproti PCI karte (pokud nepocitame
> neobsazeny PCI slot).
>
> Integrovana sitovka druheho druhu :-) je primo soucasti nejakeho toho
> ...brigde, pripojena je nejakym samostatnym ...linkem a PCI je emulovano.
> Rychlost BY MELA byt daleko vetsi.
>
> Samozrejme existuje i integrovana sitovka tretiho druhu, kdy je chip
> soucasti ...bridge, ale interne pripojeno PCI, oproti PCI karte tedy
> vetsinou opet zadna vyhoda (pokud to tedy neni reseno jako samostatna

Bludy uredni obludy. Mnoho lidi si mysli, ze kdyz ma PCI 33/32 a k tomu
on board 1Gbit sitovku, tak je taky 33/32. Proc si to mysli?

Rozhodujici je pouze specifikace te desky. Klidne muzete mit 4 pci
pripojene do north bridge takto

-+-[04]-+-08.0-[05]--+-06.0
 |      |            \-06.1
 |      \-08.1
 +-[03]-+-06.0
 |      \-08.0
 \-[00]-+-00.0
        +-00.1
        +-00.2
        +-04.0
        +-04.1
        +-04.2
        +-0e.0
        +-0f.0
        +-0f.1
        +-0f.3
        +-10.0
        +-10.2
        +-11.0
        \-11.2

A nebo taky takto:
+-00.0
+-00.1
+-00.2+-04.0
+-[04]-+-08.0-[05]--+-06.0
|                   \-06.1
|                   \-06.2
|                   \-06.3
+-0f.0
+-0f.1
+-0f.3
+-10.0

a mate ji pripojenou vulgarne receno "na jeden slot PCI".
Jak to je presne pripojene se opravdu neda z lspci zjistit. Pouze z
dokumentace te desky. I kdyz mate integrovaneho realteka 8139 a pouze
jednu PCI sbernici a lspci vam ji ukazuje jako by to byla karta v
poslednim slotu, klidne muze byt na samostatnym kanalu do north bridge.
A jeji komunikace nebude zdrzovat.

-- Dalibor Straka