VYŘEŠENO - LILO: 0x01

Jan Fuchs fuky na seif.cz
Pátek Listopad 21 20:22:42 CET 2003

Dobrý den,

14. lis (Pátek) v 18:10:25 CET 2003, fuky na seif.cz napsal(a):
> hda (hda1 Windows - kamarád mi zatím nevěří, že je k životu nepotřebuje)
> hdd (hdd1 až hdd3 Linux, hdd4 vfat)
>
> LILO instaluji do MBR hda (/boot mám na hdd1).
> Dostanu následující varování.
> Warning: BIOS drive 0x82 may not be accessible
>
> A při pokusu o boot samozřejmě číslo stejné chyby.
> L 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 ...

hda - HDD
hdc - CDROM
hdd - HDD

jsem prohodil na

hda - HDD
hdc - HDD
hdd - CDROM

boot: linux.bin root=/dev/hdc2

V /etc/fstab jsem hdd změnil na hdc.
V /etc/lilo.conf také a ještě:

boot=/dev/hdc (Něchtěl jsem přepisovat MBR Windows, kdyby se to nepovedlo)

# mount /dev/hdc1 /boot
# lilo

Vypsalo se mi varování, kterému jsem nevěnoval pozornost
(Warning: <device> is not on the first disk) a LILO
se zapsalo do MBR.

V BIOSU jsem si nastavil boot z druhého disku.
Nepodařilo se nabootovat:

LI

Do /etc/lilo.conf jsem přidal:

disk=/dev/hdc
    bios=0x80

disk=/dev/hda
    bios=0x81

# lilo

Varování zmizelo, došlo mi co jsem ignoroval ;-))

Dostal jsem se do nabídky LILA.
Linux nabootoval, ale Windows ne.
Tak jsem do /etc/lilo.conf přidal ještě do sekce pro bootování Windows:

map-drive=0x81
to=0x80
map-drive=0x80
to=0x81

Po této poslední úpravě chodilo úplně všechno ;-D

Snad to někomu pomůže...

                S pozdravem Fuky

--

/************* GNU.CZ Linux.CZ Debian.CZ ***************