TAR bez plne cesty

oldfrog.linux na volny.cz oldfrog.linux na volny.cz
Sobota Listopad 22 01:23:40 CET 2003

Jirka Mares wrote:

>Lze nejak vytvorit TAR archiv bez plne cesty?
>Kdyz vytvarim archiv (tar cf archiv.tar /var/spool/samba), tak se mi
>sice vsechny soubory i podadresare do archivu ulozi, ale ulozi se mi
>vcetne adresaru a podadresaru var, spool a samba. Ja bych chtel ulozit
>do archivu skutecne jenom soubory a podadresare, ktere se nachazeji
>hloubeji nez uvedeny adresar /var/spool/samba. (pokud mam napr. adresar
>/var/spool/samba/neco, nechci aby se mi do archivu ulozil jako
>/var/spool/samba/neco, ale chci, aby byl v archivu jenom jako adresar
>/neco).

> [...]

Ano, jde to napriklad zmenou adresare:

# (cd /var/spool/samba && tar -vcf /kam/se/zalohou.tar neco; )

Nektere verze taru na to maji prepinac -C:

# tar -C /var/spool/samba -vcf /kam/se/zalohou.tar neco

V uvedenych prikladech je treba zadat spise plnou cestu
k vznikajicimu/rozbalovanemu tar souboru - v opacnem pripade
vznika tar soubor v aktualnim adresari (coz casto neni
uplne to, co bychom chteli, jde to vsak).

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'

tel:     241766035
ICQ:     250163477