AMD64 - kdo doda HW?

Pondělí Listopad 24 08:08:27 CET 2003

On Fri, Nov 21, 2003 at 03:55:53PM +0100, Jan Derfinak wrote:

> Myslite toto:
> "Pro nezasvěcené: I přes to, že samotné jádro podporuje už od Linuse jiné
> platformy, je potřeba poměrně dost záplat na to, aby opravdu spolehlivě na
> těchto platformách vše fungovalo a poskytovalo běžné vymoženosti. Například
> i pro AMD64 chybí jádru z FC1 poměrně dost netriviálních záplat, které je
> potřeba z jádra v RHEL přeportovat z verze 2.4.21 na verzi 2.4.22 nebo je
> přebrat z novějších verzí upstreamu. Podrobnosti viz archiv listu
> fedora-devel zde a zde. Podobně mohou být potíže i se staršími nebo HW
> závislými aplikacemi."

> [...]

Ani ne tak o port (z x86 na x86_64), jako o dotlaceni "drobnosti", aby
to vubec fungovalo. Mainstream (Linus) se prece jenom stale soustredi na
x86 platformu a zaplaty pro ostatni ziji v extra stromech, na kterych
pracuji prislusni vyvojari (coz je pro ne i jednodussi, protoze
synchronizace zaplat s [neustale se hybajicim] mainstreamem jim
pridelava praci).

To by se melo zmenit zahy, protoze jak Fedora, tak Mandrake (a zrejme i
dalsi) otevreli vyvoj klasickych distribuci na ostatnich platformach a
tim vznikne tlak na to, aby separatni kod (ktery pro ne potrebujete)
dokodrcal k Linusovi uplne (kdo s s tim ma porad patlat extra, ze ano).

Nenechte se mylit - ony existuji jiz dlouho projekty distribuci pro
non-x86, nicmene nemaji na ruzich ustlano (protoze to je radove
obtiznejsi, nez pro x86). SUSE i Red Hat funkcni porty maji (a zdrojaky
pro UnitedLinux i od RH jsou k dispozici), ale stale to byl vyvoj
(alespon z casti) "za zavrenymi dvermi" (v pripade RH slo take o externe
sponzorovane buildy, i kdyz nevim, zda za to plati IBM nebo nekdo jiny).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz