digital video + deinterlacing (transcode vs. mencoder)

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Pondělí Listopad 24 09:41:55 CET 2003

Heyaaa!!!

konecne som si prakticky vyskusal tvorbu digitalneho videa a konverziu
do DivX/XViD - problem je ten, ze vstupny format je:

[tcprobe] RIFF data, AVI video
[avilib] V: 25.000 fps, codec=dvsd, frames=6038, width=720, height=576
[avilib] A: 48000 Hz, format=0x01, bits=16, channels=2, bitrate=1536 kbps,

a pri prezerani rychlejsich pohybov vidno prekladane (interlaced) riadky

skusil som teda pri konverzii rozne metody deinterlacing-u:

precital som manualy k mencoder-u aj transcode
(+ http://tibit.org/video, + http://www.bunkus.org/dvdripping4linux/)

osobne sa mi zda, ze transcode s volbou -I 3 (Zoom To Full Frame) mi
dava najlepsie vysledky, mencoder -vf lavcdeint je horsie, smartdeinter
plugin k transcode som neskusal

este pre uplnost transcode 0.6.10:
transcode -i input.avi -x dv,avi -I 3 -C 1 -z -k -o out.avi -y xvid2
vysledna velkost suboru je cca 15x mensia ako original ...

s mencoder-om som skusal 3-pass metodu - najprv audio, a potom 2 krat
video, pricom som po skusenostiach s transcode pridal totozne parametre
(lebo default sa lisili, napr. transcode vytvori video 1800kbps)

ake s tym mate skusenosti, co by ste mi odporucili?

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE