Lze udrzet vadny disk v poli?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 24 15:08:45 CET 2003

> Odesílatel: Dan Ohnesorg <Dan na feld.cvut.cz>

> Podle me ale v pripade, ze dojde k vraceni disku co uz v poli byl, tedy
> napr. situace, kdy umre radic a mame porad ten stary disk, nicmene ma
> pocitadlo starsi nez ostatni disky, je jadro ochotno ten disk vzit na
milost
> a pole vygenerovat i bez toho aby se pouzil mdadm --add /dev/md0
/dev/hda1
> (priklad).

Kdysi davno jsem toto udelal, a zadne pridavani do raidu nebylo treba,
proste pri bootu  vzal jako platny disk ten s vice spustenimi a ten s mene
tak nejak sam od sebe resyncnul.

Ale delal jsem to ve vmware, kdyz jsem testoval neprustrelnost raidu (raid
0.9x prosel, raid 0.5x ne, ten jsem byl schopen sejmout tak ze uz nesel
rozchodit bez znovuvytvoreni partisen).

JL.