Použití Fedora Project v praxi a realita

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Pondělí Listopad 24 15:25:07 CET 2003

On Monday 24 of November 2003 13:51, you wrote:

> Ale pane kolego, se zaclenenim aktualizaci jste zacal Vy, ne ja.
> Takze staci, kdyz to delat nebudete a nemusite se (zbytecne) ohrazovat
> (sam proti sobe).

proc bych to nemel delat?

ach jo, takze jeste jednou (nejprve mala rekapitulace):

<cite author="z.p" id="1" inreply="">
Jak se ale mam zachovat, kdyz (hypoteticky) do distribuce zapracuji pouze
oficialni aktualizace zverejnene tvurcem distribuce? Nedal jsem tam nic
sveho, vse proslo QA vyrobce. Stejne to nemuzu pojmenovat
FEDORA/RedHat/Bastard. A to je mi trochu proti srsti, kdyz uz vyrobce umozni
vygenerovat ISO image pomoci jejich "jakes takes" (*) otestovanych skriptu,
tak by to mel umoznit nechat pod stejnym jmenem.
</cite>

 normalni a celkem konstruktivni vyvoj debaty

<cite author="z.p" id="2" inreply="">
takze prakticky to vychazi porad stejne. Za sebe muzu rici, ze LCD bude
aktualizovat/modifikovat Fedoru stejne jako aktualizoval RedHat.
Nejake marketingove kecy o otevrenosti a redistribuovatelnosti nas
neukolebaly, tazke jsme pripraveni ...
</cite>

a ted to zacina byt zajimave, v odstavci (++) je proveden
cimrmanovsky ukrok stranou

<cite author="m.k." id="3" inreply="2">
Aktualizace byste tedy mel distribuovat pouze extra, jinak porusite
licenci (IMHO). Pomoci yumu by se to dalo jiste i rozumnym zpusobem
pripravit tak, aby to fungovalo off-line (coz tusim Mandrake umi s urpmi
sam).
(++)
 Otevrenost realne existuje stejne jako redistribuovatelnost. Za
 marketingove kecy se da oznacit jen Vas zamer nedodrzovat primitivni
 licencni podminky.
</cite>

vidite v citovanem textu nekde treba jen naznak, ze hodlame distribuovat
modifikovane (aktualizovane) verze pod nazvem, ktery je chranen? Tak se
nechovejte jako dite, kteremu nekdo rozslapal babovicky (nepsal jsem uz tohle
nekdy?). Jste dost stary, abyste uz vedel, ze vsichni nemusi mit stejny nazor
a ne vsichni budou tleskat vsemu, zac se Vy osobne bijete.

Ja se nenavazim ani do Vas, ani do RedHatu, proste jsem konstatoval
pripravenost Linux-CD pripravovat aktualizace tak jako doposud.
To, ze v oblasti redistribuce je vsechno pri starem, v oblasti podpory volne
distribuce je to subjektivne horsi a lide jsou znechuceni a nejisti, je muj
nazor a ten je stejne legitimni jako Vase predsvedceni, ze je vsechno v
nejlepsim a skvelem poradku.

A konec, tohle se zase zvrhava do masturbace ega.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu