AMD64 - kdo doda HW?

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Listopad 24 16:35:37 CET 2003

	A kolik programu neni napsano tak, ze konci na 32-bitovem strope? Mluvim o relanych programech ne teorii a par hvezdach...

> pulka obsazeneho mista budou same nuly) v pripade, ze
> hardware umi stejne
> dobre pracovat i s 32 bitovymi hodnotami.

	IA64 ci Opteron oplyva temito vlastnostmi? Ja si naopak vybavuji, ze nam vzdy tloukli do hlavi, ze padding na urovni HW prinasi zbytecne kontrukcni problemy a pokud je to mozno, necha se to na kompilatoru...

> prave 32 bitu. I kdyz co ja vim, treba soudruzi ze Sovetskeho svazu
> uz dokazou do 32 bitu nacpat i nekolik GB dat. ;)

	Koukam ale, ze jste soudruhy pochopil...:-)

> I kdyby ten popsany problem byl relevantni (jako ze moc
> neni), tak se tech
> par cyklu navic uspesne ztrati v rezii toho, ze se vubec
> provadi neco se
> souborem (coz mame rezii na syscall, plus v pripade seeku navic temer
> jiste diskovou operaci, ve ktere uz se ztrati skoro vsechno,
> co se tyka
> CPU).

	Ja nerikam, ze je to hodne casu, ovsem zrovna tento pristup me u Vasi osoby silne udivuje - zkusil jste nekdy 10 let stare MS Windows na modernim HW? To je rychlost, vidte? To by bylo prima, kdyby takto bezely i moderni OS, bohuzel nebezi, protoze jsou rozezrane a to mimo jine prave z duvodu, ze takt sem, takt tam, operace sem, operace tam a najednou je te rezie tolik, ze se vsichni divi, proc je to tak pomale... Ano, jsou mista, kde se to nevyplati, jsou vsak mista, kde ano, presto je podstatne to, uz aby to bylo v krabici, uz aby byl release...:-(

	Navic ta pomalost muze byt 1000x silnejsi, CPU snad uz dneska diky OS neni sekvencni stroj, i kdyz pravda, ten pararelismus stoji mozna vic nez kdyby byl vice seriovy...:-) (mysleno ztrata vykonu)