hotplug (Re: Ramecek ViPower)

Pondělí Listopad 24 21:13:58 CET 2003

On Mon, 24 Nov 2003, Martin Špirk wrote:

> Mam natazene moduly "usb-uhci" a "usb-storage" (pokud je to totez),
> ale co s tim hotplugem? Zjistil jsem ze je to nejaky prikaz, ale
> nevim, spousti se sam nebo musim rucne? A pokud rucne s jakymi
> parametry?

Kdyz jadro zjisti, ze se za chodu pripojilo nebo odpojilo zarizeni, tak se
spusti specifikovany program, obvykle /sbin/hotplug (lze to konfigurovat
pres /proc/sys/kernel/hotplug). Jako parametry dostane typ zarizeni (pci,
usb...), nastalou zmenu (add, remove, nektere typy zarizeni umi i jine
udalosti) a identifikaci zarizeni. Program hotplug (resp. nejaky jeho
podrizeny v /etc/hotplug/*.agent obsluhujici urcity typ zarizeni) se pak
hluboce zamysli k novemu zarizeni natahne odpovidajici jaderne moduly a
zarizeni patricne nakonfiguruje resp. v pripade odpojeni zase zarizeni
odkonfiguruje.

Je to vlastne takove zobecneni programu cardmgr.

Spoustet hotplug rucne sice lze (a narozdil od cardmgr resp. od pokusu
rucne inicializovat pc karty, by to mohlo i nakonec fungovat), ale
zamysleny zpusob pouziti to neni. Co se tyce parametru, tak ty se, jak uz
jsem to popisoval, lisi podle typu zarizeni.