Rozdilna geometrie u stejnych disku

md.konf na centrum.cz md.konf na centrum.cz
Úterý Listopad 25 11:50:26 CET 2003

Dobry den,

chtel bych si udelat raid 1, ale narazil jsem na (pro me) podivnou
vec.

Mam disky hda, hdb, hdc, hdd kde hda a hdc jsou naprosto identicke
disky - Maxtor 6Y120P0.

Ale kdyz pustim fdisk na hda a na hdc, tak pri vypise partitions (p)
vypisuje fdisk naprosto rozdilnou geometrii u techto disku.

U hda je to:
Disk /dev/hda: 255 heads, 63 sectors, 14946 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 bytes

A u hdc:
Disk /dev/hdc: 16 heads, 63 sectors, 238216 cylinders
Units = cylinders of 1008 * 512 bytes

Cim je to zpusobene?

Jeste jsem se dival do /proc/ide/hd[ac]/geometry a tam je
u hda:
physical     238216/16/63
logical      14946/255/63

u hdc:
physical     238216/16/63
logical      238216/16/63

Takze moje otazka asi zni spise tak, jaky je mezi temito geometriemi
rozdil a jestli se tim mam nejak zabyvat - resp. jak potom mam udelat
presnou kopii partitionu z hda na hdc, kdyz mam vypis u hda v jinych
jednotkach nez v jakych budu tvorit na hdc?

Diky za vysvetleni

Martin Damasek