Rozdilna geometrie u stejnych disku

Martin Damasek md.konf na centrum.cz
Úterý Listopad 25 15:50:05 CET 2003

> Kazde chyby mozu niekedy vadit. Tieto nepoznam nemozem ich dolezitost
> posudit.
>
> Ak na tych diskoch este nemate udaje, alebo ich mozete odlozit a na
> diskoch udaje zrusit, tak mozete:

No, data sice jeste ne, ale uz sem objetoval docela dost casu
instalaci + nastavovanim serveru ;-(((

> 1) prepisat zaciatok disku nulami (aspon MBR, ale asi bude treba aj
> partition table)

Tj. konkretni prikaz? Myslite nulami jako 0x00 nebo nulami jako cisly
nula?

> 2) restartovat pocitac . v BIOS-e zmenit z auto na vami pozadovane
> nastavenie geometrie (CHS, LARGE, LBA).

A jak poznam, co je mnou pozadovane nastaveni? Priznam se, ze nevim,
jestli mam pouzit CHS, LARGE nebo LBA...

> 3) po starte linux pouzije nastavenie, ktore mu doporuci BIOS a pri
> zapise partition table pomocou fdisk, tam tieto informacie aj zaznamena.

A to on udela sam nebo mu zase pomoci fdisku a volby expert reknu
"spravne" hodnoty? Protoze nechapu, proc by v tomto pripade mel poznat
ty spravne - to uz by mel v tom pripade i ted - byl instalovan system
na uplne nove disky...

> Po tomto uz nezalezi co je nastavene v BIOS-e, ale linuz sa bude
> orientovat podla informacii na disku.

Tj. jestli to dobre chapu, tak vysledek bude uplne stejny, jako kdyz
to ted zmeni fdiskem, ne?

Diky.