OT: Divne chovani site

Úterý Listopad 25 17:24:36 CET 2003

On Tue, 25 Nov 2003, EHP wrote:

> mam jednu sit, ktera ma velice divne chovani - je trochu mimo
> pripojena pres internet, ale routovani je v poradku. Chova se velice
> divne protoze na druhou sit se dostane jenom na nekolik IP adres (ping
> i ostatni provoz je normalni)  a to bez jakehokoliv systemu - napr.
> 192.168.1.3-10 jde, 11 nejde, 12 jde, 13 nejde, 14 jde a dalsi uz opet
> nejdou (resp. nejsou tam bezici pocitace abych to zjistil). Obcas
> projde nejaky ping s velice velkou odezvou (nekolik desitek sekund) i
> na ty ostatni, ale je to velice ridka vyjimka.

Neco podobneho jsem kdysi videl. Provider mi pak oznamil, ze jeden router
po ceste mel vadnou pamet nebo podobnou hw zavadu. Pravdepodobne doslo
k tomu, ze se to prohnalo nejakou hashovaci funkci, ktera to na prvni
pohled nahodnym (ale fixnim) zpusobem rozdelila na adresy, ktere byly
zpracovany spravne, a adresy, ktere byly presmerovany do cerne diry.

Podle mne je treba jit po trase spojujici ty site a hledat misto, kde se
ty pakety zacnou ztracet. V prvnim priblizeni by mel stacit traceroute
(nejlepe v obou smerech), v druhem kroku muze byt potreba primo poslouchat
na dratech.