AMD64 - kdo doda HW?

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Listopad 26 12:55:26 CET 2003

	Nemusi to byt pravda, ale je to velmi dobra indicie... (a zminene priklady jsou bohuzel pravdive).

> ako 2GB a ani to nebudu chciet. 64 bitovy OS umoznuje

	??? Mozilla framework uz davno neni jen Web browser... ale aplikacni/vizualizacni platforma.

> ze program je 32 bitovy. Ostatne vy Ste skusali 32 bitovu mozillu. Ak
> mozilla pouziva na otvaranie suboru funkciu fopen a nie je
> prekompilovana s
> _FILE_OFFSET_BITS == 64 tak 32 bitova verzia nie je schopna pracovat s
> velkymi subormy, ale 64 bitova verzia ano.

	No tady bych si dovolil poznamku, ze ja mam za to, ze do 32-bitoveho rozsahu se vejde treba i adresace 3GB souboru, tudiz problem je ponekud hloubejsi, nez jste nastinil (a opet jsme u cistoty kodu (a nikoli teorii, jak problem resit) realnych aplikaci).

> pretoze kym na 64-bit. platforme je napr. off_t automaticky
> 64 bitovy a
> programator nemusi urobit vobec nic, aby jeho program vedel
> pouzivat velke

	To se domnivam, ze neni pravda, musi vedet (testovat), kolik se do toho off_t vejde a vubec musi umet se po tom souboru pohybovat a znat limity tohoto pohybu...

> prijde mi celkom logicke, ze autory distribucie
> nemodifikovali kazdy program
> v distribuciu na podporu velkych suborou, najme preto, ze sa
> tento problem
> vyriesi sam od seba prechodom na 64 bitovu platformu.

	Mne naopak prijde logicke, ze kdyz oznacim distribuci 64-bitovou, ze tam na trapna omezeni jako maximalne 2GB soubor vubec nenarazim, protoze tam z principu nemaji co delat (trvam na tom, ze minimalne systemove utility (MC mezi ne radim) bez vyjimky)... Mame takove Linuxove distribuce? Vy tvrdite, ze ano, ale ani jednu jste neukazal (ukazal jste jich dost, ale z kategorie, kterou takto nelze oznacit), ja tvrdim ze nemame a ze jeste uplyne dost vody nez mit budeme coz dokazat je v podstate nemozne...