bash: iterovani pres nazvy souboru s mezerami

Středa Listopad 26 14:41:21 CET 2003

Hynek Rehor píše:
> Mate pravdu, myslel jsem si to... Stejne by me ale zajimalo, zda se da
> nejak rozumne vyresit ten pripad s ls - treba pokud bych chtel misto ls
> pouzit jiny prikaz.
	Jednak tu už zaznělo ls -b (taky si ale vyjasněte, co s tím dál
uděláte), jednak můžete opravdu ls --format=single-column a podívat se
podrobněji na xargs, což je docela univerzální rada v podobných případech,
jednak můžete soubory přejmenovat sám (tr, sed) nebo pomocí skriptu rename,
protože mezery prostě budou občas zlobit, přinejmenším kdykoliv zadáte
název souboru nějakému skriptu. Možností bude vždycky aspoň dvě hafa, záleží
na tom, co nakonec chcete udělat.
ls (1)
tr (1)
xargs (1)
find (1)
bash (1)
a libovolná učebnice shellu. Protože někdy stačí umět si o argumenty dobře
říct ;-).