RAID1 na / (opet) - boot

md.konf na centrum.cz md.konf na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 27 21:35:31 CET 2003

Dobry den,

velice se omlouvam za toto tema - jiz to tu bylo x-krat. Dival jsem se
do archivu a procital ho hodiny. Ale stale se mi nedari.

Potrebuji udelat klasickou vec:

mam hda a hdc a chci z nich vytvorit RAID1.

Co mam hotovo:
- instalace systemu (Debian Woody, originalni kernel 2.4.18-1) na
/dev/hda
- vytvoreni partitionu na hdc presne podle hda + typ raid autodetect
- vytvoreni raidu v degradovanem rezimu (obsahuje ted jen hdc)
- nakopirovani dat z hda na raid + uprava <mnt>/md1/etc/fstab
- pri rebootu (a bootu z hda) pole vporadku nabehne (degradovane)

Ale co se mi nedari je nastaveni lila tak, abych mohl nabootovat z
hdc. Vzdy dostanu pouze "LI" a tim to konci. Z hda nabootuju vpohode.

Zde je ma konfigurace:

---------------------
/etc/raidtab

raiddev /dev/md0
raid-level 1
chunk-size 16
nr-raid-disks 2
nr-spare-disks 0

device /dev/hdc1
raid-disk 1

device /dev/hda1
failed-disk 0

raiddev /dev/md1
raid-level 1
chunk-size 16
nr-raid-disks 2
nr-spare-disks 0
atd...
--------------

<mnt>/md1/etc/lilo.conf

lba32
boot=/dev/md0
raid-extra-boot=auto

disk=/dev/hda
    bios=0x80
disk=/dev/hdc
    bios=0x82

root=/dev/md1

install=../boot/boot-menu.b
map=../boot/map

default=Linux

image=../vmlinuz
        label=Linux
        read-only
        initrd=../initrd.img

image=../vmlinuz.old
        label=LinuxOLD
        read-only
        optional

other=/dev/hdc1
  label="Linux(hdc1)"
-----------------------

pokud zadam v <mnt>/md1/etc prikaz "lilo -C ./lilo.conf" dostanu:

Warning: using BIOS device code 0x82 for RAID boot blocks
Warning: /dev/md0 is not on the first disk
Added Linux *
Added LinuxOLD
Added Linux(hdc1)
The boot record of  /dev/md0  has been updated.
Warning: /dev/hdc is not on the first disk
The boot record of  /dev/hdc  has been updated.

----------
coz bych rekl, ze neni nic spatneho - ano, skutecne zapisuju na hdc,
coz neni prvni disk - jelikoz je md0 v degradovanem rezimu a
neobsahuje hda, tak taky neni prvni disk.. To by nemelo vadit, ne?

Chtel bych docilit toho, abych mohl nabootovat z hdc (neprehazuju
nijak fyzicky disky, ale v BIOSu jen zmenim First boot device na
HDD-2).

Nechci totiz zatim pridavat hda do pole, protoze pokud to nenabootuju,
tak co s tim pak. Proste bych chtel, aby mi to nabootovalo z toho
raidu a bylo degradovane. Potom bych si uz dovolil pridat do raidu i
hda a tim ho znicit, ale driv nez z toho nabootuju se mi do toho
nechce. Uz se s tim trapim peknou dobu a vazne nevim...

Nemuzete mi prosim nekdo poradit, co delam spatne?

Diky vsem a jeste jednou se omlouvam za opakovane tema.

Martin Damasek