single user mode bez hesla?

Pondělí Říjen 6 20:06:46 CEST 2003

On Fri, 3 Oct 2003, Milan Kerslager wrote:

> Pokud jste schopen jadru rict, ze ma spustit single-user mode, pak jste
> mu schopen predat i init=/bin/sh a tim padem to heslo postrada smysl.

System muze po nastartovani skoncit v single user mode i z jinych pricin.
Napriklad kdyz nedokaze automaticky uvest do provozuschopneho stavu
filesystemy.

> To, ze to "zabezpecene" neni, jen zamezuje hrejivemu pocitu falesne
> bezpecnosti.

Neprustrelne to urcite neni, ale vytvari to zjevnou prekazku, kterou musi
vetrelec vedome prekonat, coz znacne zjednodusuje pripadny pachateluv
postih (a v teto roli to muze doplnovat nebo v nekterych situacich i
substituovat fyzickou ochranu).