Serial ATA na Linuxu

Úterý Říjen 7 10:01:13 CEST 2003

On Tue, Oct 07, 2003 at 09:35:56AM +0200, Radek Hawkey Dresler wrote:
> Nazdar
>
> Mam problem se Serial ATA diskem na Linuxu.
> Nakonec jsem dal Linux na IDE disk a ted se snazim SATA aspon namountovat.
> Porad mi to nejde a to jsem zkousel uz i 2.5.75. Kde to v te konfiguraci
> jadra hledat? A jak se mi pak Serial ATA hlasi v /dev?
>
> Mam desku MSI KT6 Delta, Serial ATA tam ovlada primo south brifge - VIA
> VT8327.
>
> A dalsi problem... v zadnem jadre jsem nenasel podporu gigabitove sitovky
> Broadcom 5788. Podporuje uz ji Linux?

SATA byla v 2.4.21pre4-ac.

Pokud mate RH, muzete vyzkouset posledni jadra z Raw Hide nebo ze
Severnu, tj. neco jako (prelozene jsou samozrejme k dispozici take):

http://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat-rawhide/SRPMS/SRPMS/kernel-2.4.22-1.2087.nptl.src.rpm
http://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/linux/beta/severn/en/os/i386/RedHat/RPMS/kernel-2.4.22-1.2061.nptl.*

Prislusnost modulu k zarizeni se vyhledava podle mapy ID zarizeni, takze
pouzijte prikaz lspci (resp. lspci -n abyste videl vendor a device ID) a
najdete si ekvivalent v tabulce (pokud to vase distribuce nedela
automaticky sama), ktera je u modulu - ja mam:

/lib/modules/2.4.20-20.9/modules.pcimap

Pri identifikaci modulu spise pomuze nazev a cislo pouziteho chipu nez
obchodni nazev.

Jinak SATA by mela byt v poslednich jadrech vicemene v pohode (alespon v
legacy rezimu kdy se pracuje se 4 zarizenimi, to se snad nastavuje v
BIOSu).

BTW: kde jste vystoural 2.5.75? To experimentujete s dinosaury? :-)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz