Programek pod linuxem - asi trochu OT

Jan Kovar jan.kovar na onsemi.cz
Neděle Říjen 12 19:14:41 CEST 2003

Dobry den.
Jsem si vedom, ze tohle neni konference o programovani ani technicky
support, takze pokud to nebude tak jednoduche, jak si myslim, klidne me
odeslete do ..... patricnych mezi. Ale myslim, ze uplne OT to taky nebude.
Pokusim se popsat problem, treba nekdo pomuze. Me znalosti na to nestaci,
jestli vubec nekdy stacit budou.

Staram se o IS, ktery bezi na Linuxu. Bohuzel programatori z nejakeho duvodu
vyuzivaji takovy dost desny konfiguracni soubor, kde musi byt uvedena jmena
pocitacu a jejich IP adresy. Pro me jsou dulezite tyhle informace (vyzobl
jsem jen radky pro jedno stroj s nazvem PC01146)

PC01146 10.249.13.119

SFC MaterialMgr/SFC PC01146 None 0 PC01146 10.249.13.119 vb

logUi DCAMgr/UI PC01146 0 0 PC01146 10.249.13.119 0

Klienti bezi na ruznych verzich Windows. V souboru mame vsechny stroje,
ktere pristupuji do naseho IS a z DHCP dostavaji stejnou adresu. Problem
nastava ve chvili, kdy se pripojim z domova VPNkou a dostanu pridelenou
dynamickou IP adresu. Pak je to docela porod pokazde hledat ty svoje zaznamy
a rucne je opravovat. Nehlede k tomu, ze kdyz se odpojim a znova pripojim
... zase menit adresu.

Zvladnul by nekdo udelat script (v libovolnem linuxovem nastroji vcetne
perlu, pythonu ..?) ktery by po spusteni s parametrem jmena PC ( tedy v mem
pripade PC01146) zjistil, z jake IP adresy jsem pripojeny (posledni zaznam v
/var/log/messages po pripojeni rika napr.:
Oct 12 19:05:21 ivana sshd[8222]: Could not reverse map address
10.249.110.183.
Oct 12 19:05:23 ivana sshd[8222]: Accepted password for genesis from
::ffff:10.249.110.183 port 1059
) a provedl vymenu IP adres v tom konfiguracnim souboru
(/opt/genesis/Product/RemoteAdmin/RemAdmin.conf)?

Mozna jsem uplne mimo a neni to tak trivialni jak jsem si myslel. Potom
predem dekuji za vyvedeni z omylu.

Hezky den

TNX