shaping s shorewallem

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Říjen 15 09:04:04 CEST 2003

Zdar,

ma tu nekdo rozchozeny (wonder)shaper se shorewallem? Ja jsem se snazil
postupovat podle vsech dostupnych informaci, ale neco klicoveho jsem
musel nepochopit nebo prehlednout, protoze mi neni jasne, kterak na
hodnotu MARK z tcrules navazat v tcstart. Autor shorewallu tvrdi, ze
pouziva puvodni soubor wshaper.htb, ale tam proste nevidim zadnou vazbu
na ty MARKy.

tcrules vypadaji zhruba takto:

#MARK	SRC	DST		PROTO
1	eth0	192.168.1.1	all
2	eth0	192.168.1.2	all
3	eth0	192.168.1.3	all

No a ted jsem chtel treba stroji 192.168.1.3 omezit rychlost na 64kbps
(linku mam 128kbps). A tady jsem uvizl. Po serii pokusu mi to zacalo
shapeovat pekne na 64kbps, ale jen diky htb default, cili vsem. Vazbu na
ty MARKy jsem proste nepochopil/nerozchodil.

Jinac shorewall maskaraduje, ale jsem na to pripraven pomoci
MARK_IN_FORWARD_CHAIN=Yes.

Vic uz nevim, co dodat. Diky za kazde nove rano.

Petr