shaping s shorewallem

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Říjen 15 10:13:01 CEST 2003

V St, 15. 10. 2003 v 09:47, Petr Stehlik píše:

> Uz jsem to nasel.

Pro cetne zadosti doplnuji svuj thread tim, co jsem vlastne nasel:

http://lists.shorewall.net/pipermail/shorewall-users/2003-March/005512.html

Klicove je, ze dle autora shorewallu je priklad na strance
http://www.shorewall.net/traffic_shaping.htm kompletni, ale autor sam ho
ihned zamlzuje tim, ze vlastne uz je to stara konfigurace, kterou on sam
opustil a dal prednost wshaper.htb - a tady mlha houstne tak, ze by se
dala krajet - "upravenemu dle wondershaper README". To jsem cetl 4x, ale
stale jsem tam nenasel nic, co by zminovalo pridavani vlastnich trid
omezujicich download speed.

Ted jsem ve stavu, kdy zkousim wshaper.htb (zkopirovany do tcstart)
editovat tak, ze tridu 1:30 (ktera tam slouzi pro NOPRIO hosty a porty)
jsem smazal a zalozil vlastni s rate 64kbit, kterou pres filter spojim s
handle 3 a uvidim.

Uprimne receno vubec nechapu, proc wshaper.htb resi UPLINK a rychlost
omezuje na 90%, pripadne na 80%. Ja prece potrebuju omezit DOWNLINK na
64kbit - a to tam neni. Asi by to mel clovek napsat levou zadni, ale to
by musel mit lartc.org prostudovane trosku vic, nez mam ja.

Petr