gnome 2.4, nautilus & typ souboru podle pripony, ne obsahu

Bob Koutsky koutsky na gncz.cz
Středa Říjen 15 12:38:54 CEST 2003

Zdravim,

mam problem, momentalne spis kosmeticky, ale hadam ze casem na to
narazim podstatne hur: nainstaloval jsem si gdesklets, kde se nove
desklety pridavaji proste tak ze v nautilu doubleclicknu na soubor
neco.desklet, spusti se asociovanej program a je to. Resp., tak by to
melo bejt, kdyby nautilus premoudrele misto na priponu nekoukal na obsah
souboru. Podle nej totiz usoudi ze to je XML, a misto pekneho
application/x-gdesklets-display si jako typ vezme document/xml - coz je
sice formalne vzato pravda, ale je to na houby, protoze veskera
kontextova menu nastavena pro desklety jdou do haje.
Nasledne jsem si i vyzkousel ze pokud vezmu xml, prejmenuju na
obrazek.jpg, tak nautilus pozna ze se ho snazim podvest a prezentuje
soubor jako xml, ne jako jpg.

Takze, mam dotaz: jak se to da vypnout? Tj. jak rict nautilu, aby se pri
urcovani typu souboru ridil pouze priponou, a obsah zcela ignoroval,
pripadne aby dovnitr koukal pouze kdyz mu pripona nic rozumnyho nerekne?

predem diky,
--
Bob Koutsky
GN Resources International (CZ) a.s.