jak se ovlada gzip ?

Tomas Kouba tomas na jikos.cz
Čtvrtek Říjen 16 21:30:06 CEST 2003

On Thu, 16 Oct 2003, konig wrote:

> Zdravim,
>
>     chtel jsem si zapakovat soubor pomoci gzipu, ale zjistil jsem ze se
> jedna o opravdu zaludny program, po zapakovani souboru puvodni vymazal. Kdyz
> jsem soubor po chvilce snazeni rozpakoval (ma to opravdu zajimavy zpusob
> prace s priponami) smazalo to i zapakovany soubor. Pominu-li fakt ze uz
> samotne smazani souboru bez zeptani je dost divne tak i prikaz gzip -h nic
> nepise o mazani natoz jak se mu vyhnout. Jak tedy zni parametr a vubec neni
> neco lepsi cim pakovat pod linuxem a aby to bylo obsazeno se standartnich
> [...]

lepsi kompresni pomer ma mozna bzip ale ten se chova dost podobne :)
nejcasteji se asi pouziva gzip v kombinaci s tarem tedy neco jako:

tar czvf nazev_archivu.tar.cz co_chci_zapakovat1 co_chci_zapakovat2

vyznam voleb viz
info tar

to ze gzip bali "na miste" je proste ficura :) muzete to obejit treba:
gzip <test >test.gz

--
-- Tomas Kouba