jak se ovlada gzip ?

Michal Weinfurtner weinfurt na karneval.cz
Čtvrtek Říjen 16 22:50:06 CEST 2003

On Čt, 2003-10-16 at 21:14, konig wrote:

> Zdravim,
>
>     chtel jsem si zapakovat soubor pomoci gzipu, ale zjistil jsem ze se
> jedna o opravdu zaludny program, po zapakovani souboru puvodni vymazal. Kdyz
> jsem soubor po chvilce snazeni rozpakoval (ma to opravdu zajimavy zpusob
> prace s priponami) smazalo to i zapakovany soubor. Pominu-li fakt ze uz
> samotne smazani souboru bez zeptani je dost divne tak i prikaz gzip -h nic
> nepise o mazani natoz jak se mu vyhnout. Jak tedy zni parametr a vubec neni
> neco lepsi cim pakovat pod linuxem a aby to bylo obsazeno se standartnich
> [...]

Vidite a ja si myslim, ze jakekoli jene chovani takoveho programu by
bylo divne. Je to proste utilita na kompresi souboru. Pokud chcete kopirovani
do pakovaneho archivu mate moznost pouzit tar s parametry -z -j nebo Z
( gzip | bzip2 | compress ). Pokud nechcete delat archiv, ale jen
zapakovat kopii souboru, pak je treba pakovat rovnou do jineho souboru
asi takto
cat soubor |gzip >soubor.gz
pripadne gzip <soutor >soubor.gz

Nenapada mne zadnej duvod, proc bych chtel, aby mi po kompresi originalni
soubor mel zustavat a ja mel mit praci s jeho mazanim. Obycejne totiz
komprimuji soubory abych usetril misto a ne zabral vice.

Co se vam na tom zda nenormalni ?