Spravny subnet

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Říjen 20 00:10:20 CEST 2003

On Mon, 20 Oct 2003, Peter N. Vargo (LTS) wrote:

> ak mam IP v rozsahu 1.2.3.1-128, spravny subnet bude:

Nerika se tomu subnet, ale sitova maska (netmask). Subnet je typicky
oznaceni pro adresu (pod)site.

> 255.255.255.128 (tip :)

Ano.

> ak tipujem spravne, ako to, ze mi to bez problemov bezi aj s 255.255.255.0
> (tipujem ako druhe najspravnejsie ;)?

Nebude Vam (pravdepodobne, pokud nemate nejakou exotickou topologii site)
fungovat pristup na tech zbylych 128 IP adres, protoze se budou routovat
primo lokalne misto na default gateway, kam by spravne patrily.

> ak mam IP v rozsahu  1.2.3.129-254 (255), spravny subnet bude:
> 255.255.255.128 (tip :)

Ano.

A ted to nejzasadnejsi: toto souvisi s linuxem jak??

--
JiKos.