Postfix - dvakrat doruci mail lokalnimu uzivateli

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Pondělí Říjen 20 13:26:40 CEST 2003

Dne pondělí 20 říjen 2003 12:12 jste napsal(a):
> Ahoj,
>
> mam nasledujici problem. Server s RedHatem 9 a Postfixem mi
> dvakrat dorucuje prichozi maily pro uzivatele. Poslu mail,
> ten normalne prijde a kdyz ho uzivatel pres pop3 server
> stahne /cyrrus-imap tusim ze/ tak se mu stahne dvakrat. Jako
> kdybych ho dvakrat i poslal.
>
> Hledal jsem hledal, googloval jsem jako o zivot, do archivu
> konfery jsem koukal snad hodinu a nic jsem nenasel. :-)
>
> Nenapada Vas prosim nekoho v cem by mohl byt zakopany pes ?
> A jeste takova perlicka ... dela to jen u nekterych mailu,
> [...]

Prozkoumejte logy obou serveru, postfix tam pise dostatek
detailu o kazdem dorucovanem mailu. Logovani lze taky
treba zvednout.

Podivejte se do duplicitnich mailu na VSECHNY hlavicky,
zda se jedna o dve identicke kopie, nebo o dva ruzne
maily (se stejnym obsahem a puvodcem) a zjistite,
ve kterem momente nastane rozdvojeni:
a) odesilaci klientsky program (zkuste i jine nez outlook)
b) posfix (prijeti, zpracovani, odeslani)
c) cyrus-imapd (prijeti = postfix)
d) cyrus-imapd (odeslani pres pop3 klientovi)
e) prijimaci program (zkuste i jine nez outlook)

PS:
A priste treba napiste ne nutne to, KDE jste vsude
hledal RADU, ale KDE jste hledal na serveru PROBLEM
a CO jste tam objevil (logy, konfiguracni soubory, verze, ...).
Pak vas mozna sice do spravne konference taky odkazou,
ale bude alespon videt nejaka kompetentni snaha hledani
od vas a da se lepe poradit (a taky se muze ukazat, ze to
sem skutecne patri, protoze je problem v linuxove
inkarnaci konkretniho SW).
--
S pozdravem
Ivo Panáček