htb, prio, pref a dokumentace

oldfrog.linux na volny.cz oldfrog.linux na volny.cz
Čtvrtek Říjen 23 03:38:30 CEST 2003

Klidnou noc preji,

zabyvam se qos, pouzivam algoritmy htb a sfq,
pouzivam jadro 2.4.21 a tc z iproute2-ss020116.

Zajima me:

   - jaky ma presne smysl parametr prio
     pri vytvareni htb tridy

   - jaky ma smysl parametr pref pri zavedeni
     filtru

   - zda ma pri zavadeni filtru nejaky smysl
     parametr prio

Dale uvitam odkazy na dokumentaci k:

   - tc filtrum (zdroj [1] tuto cast jen slibuje)

   - u32 klasifikatoru (nalezl jsem jen [2])

   - vhodnosti pouziti u32 vs. znackovani pomoci iptables

[1] http://www.lartc.org/manpages/
[2] http://www.tldp.org/HOWTO/Adv-Routing-HOWTO/lartc.adv-filter.u32.html

Dekuji za reakce, hledal jsem pomerne inteznivne
v dokumentaci, avsak predevsim v prvnich trech
otazkach mam nejasno - uvitam ohlas zkusenejsich.

O.

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'

tel:     241766035