root na SW RAID1 [dlhsie]

Čtvrtek Říjen 23 15:54:46 CEST 2003

On Thu, Oct 23, 2003 at 03:37:12PM +0200, Peter Mann wrote:
> nie v tom texte nejaka chyba?
> ak chcem inicializovat /dev/md0, tak musim pouzit mkraid a man mkraid
> pise:
>
>    Note that initializing RAID devices destroys all of the data on all the
>    constituent devices, except those that are marked with  'failed-disk'
>    in raidtab.
>
> ked som RAID-1 vytvaral a postupoval podla:
> http://www.linux.cz/linuxdoc/HOWTO/Boot+Root+Raid+LILO-4.html
>
> # example raidtab
> # md0 is the root array
> raiddev                 /dev/md0
> raid-level              1
> [...]

Poviem len dvojtyzdnove skusenosti. Uz ked je na niektorom disku
vytvoreny perzistent blok pomocou mkraid. Cize ak uz bol ten disk v RAID
a su tam udaje, dalsi mkraid nic neznici, len upravy zaznam perzistent
bloku. Aspon si to tak predstavujem, podla toho ako sa mi to spravalo.

Cize, nie je mozne urobit mkraid na particiu, ktora este v RAID-e nebola
bez strary udajov, ale opatovny mkraid na particiu, ktora uz v RAID-e
bola neskodi, len upravi informacie v hlavicke RAID-u.

Takto sa mi to spravalo pri mojich pokusoch. Nemienim preberat
zodpovednost za ziadne stratene udaje, treba zalohovat.