root na SW RAID1 [dlhsie]

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Říjen 24 08:28:44 CEST 2003

	Pokud Vam nejde o maximalni propustnost pri cteni, pak bych Vam to smele doporucil, protoze:

a) neusmazite ten "zalozni" (spare) disk ve stejnem case jako ty dva vytizene
b) zapis bude ukoncen po zapsani na 2 disky (na trech by mohl obecne byt pomalejsi)
c) pokud mate beznou konfiguraci => 2 IDE kanaly, znamenalo by to, ze zapis bude 2x pomalejsi (protoze ty data musi po jedne ksande jit 2x)
d) i cteni bude pomalejsi, protoze dle meho nazoru Linux neni optimalizovan na situaci, ze ma 2 disky na solo kanalech a nebo 3 disky s tim, ze 2 z toho jsou na jednom kanalu...=> muze se rozhodnout v zajmu teoreticke nejvyssi propustnosti pozadat "stripovanim" o data vsechny tri disky a bude si myslet, jaky je king a optimalni - to, ze to "zatuhne" na HW a v podstate realne ty data dostane pozdeji nez kdyby pozadal jen 2 disky na solo kanalech je jasne Vam i me, nikoli vsak SW RAIDu...:-)

	Mozna by se nasly dalsi pro i proti, ja osobne bych jako zasadni videl zejmena body a) a d)