root na SW RAID1 [dlhsie]

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Říjen 24 09:19:59 CEST 2003

	Situaci to trosku meni, prave z duvodu vlastni inteligence SCSI. Nicmene stale mame jen jeden datovy tok (sbernici), ktery je tim limitujicim faktorem - predpokladam, ze mate disky odpovidajici sirky a ze tedy za optimalni situace jsou schopny svym datovym tokem uzivit SCSI datovou sbernici... => u READ vesmes neusetrite (usetrite na zacatku a na konci prenosu, kdy disk jeste z duvodu fyzikalnich (vystaveni hlavicek, roztoceni, zpracovani v logice apod.) neuzivi sbernici - je to ale veru kratunky okamzik a IMHO nema smysl o nem uvazovat.

> takze 3 raid-1 disky alebo 2-radi-1 disky + spare???

	Ja osobne jsem pro 2+1 prave z duvodu HW poskozeni a toho (a ted to fakt nevim, ale domnivam se), ze zapis by musel bezet postupne/paralelne na vsechny 3 disky (otazka u SCSI, kterou nevim je, zda-li to po datove sbernici nejde jen jednou a kdo ma brat, tak vezme data (existuje na to SCSI command?)- obdoba sitoveho broacastu, ale ne uplne vsem)... - tedy ze bude zakonite pomalejsi nez na 2, jestli cas bude 3*t (t = cas zapisu na jeden disk) nebo mezi 2*t a 3*t nevim, zrejme to nebude tak velke jako 3*t, ale verim tomu, ze bude vyrazne vyssi nez 2*t - odhad (bez empirickeho pokusu) je asi tak 2.6; 2.7...

	Ale nekdo jiny, vcetne Vas muze mit jiny (a rovnez spravny) nazor...:-)

PS: Situaci by razantne menil vicekanalovy radic a disky na solo kanalech...