eth0:1

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Říjen 24 20:35:27 CEST 2003

On Fri, Oct 24, 2003 at 07:00:53PM +0000, Vít Vomáčko wrote:
> Dekuji za pomoc, vyresil jsem to vytvorenim souboru s parametry v
> /etc/sysconfig/network-scripts, protoze to potrebuji na pevno, jenom bych se
> chtel zeptat jak to bylo mysleno se zapominanim na virt. rozhrani?

Virtuální rozhraní se používala v dřívějších verzích jádra, v těch současných
už je interní implementace jiná. Protože ale mnoho uživatelů (a bohužel
i distribucí) stále ještě používá starší konfigurační nástroje (ifconfig, route),
je původní chování emulováno. Emulace ovšem není stoprocentní a nelze pomocí
ní konfigurovat úplně všechno. Proto je lepší používat ke konfiguraci nástroje
z balíčku iproute2 (příkaz ip). Místo vytvoření virtuálního rozhraní eth0:1
jednoduše přidáte rozhraní eth0 druhou IP adresu.

                                                                Michal Kubeček