htb, prio, pref a dokumentace

oldfrog.linux na volny.cz oldfrog.linux na volny.cz
Pátek Říjen 24 21:34:29 CEST 2003

Dalibor Straka wrote:

>ak ja odpovim jenom na tu prioritu.
>Kdyz se uvolni nejaka sirka pasma, normalne by se rozdelila mezi
>zbytek v pomeru jejich "rate", ale kdyz mas priority, tak se
>nejdrive cela nabidne tride s nejvyssi prioritou a ta ji muze
>vyuzit celou.

Dekuji, to je receno velmi srozumitelne a odpovida to popisu
v dokumentaci. Dale to mi to vsak jiz jasne neni.

Napriklad v [1] je pouzivan parametr 'prio' take pri definici
filtru . To jaksi naznacuje, ze pakety lze dane tride  prirazovat
rovnez s urcitou prioritou. Ovsem nektere zdroje 'prio' u filtru
ani neuvadeni, zato uvadeji parametr 'pref'. Zadny me znamy zdroj
poradne nepopisuje priorizaci v prirazovani paketu do dane tridy.

Jde mi pochopitelne o vhodny a srozumitelnty zpusob, kterym
zvyhodnit pakety interaktivnich spojeni (ssh, udp, ...). Cilem
je snizeni latence.

[1] http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/manual/userg.htm

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'