Kde sehnat suse 9.0?

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pondělí Říjen 27 17:47:18 CET 2003

   From: Dalibor Straka <dast na panelnet.cz>
   Date: Mon, 27 Oct 2003 15:44:18 +0100

Zdravím,

   > vcera i dnes jsem se marne snazil stahnout Suse 9. Nevite nekdo, kde
   > bych ho mohl ziskat?

stáhnout SUSE Linux si nyní ještě nemůžete, neboť FTP Edition zřejmě ještě
na FTP není.

   > Nechce se mi za nej davat $30, kdyz z toho potrebuju jenom jeden balik
   > kernel-src a ty jejich patche co tam provedli. Nic jineho z toho
   > nepotrebuji. Kdyby nekdo mel jejich upravy kernelu, mohl by mi je
   > pripadne soukrome predat?

Není nutné to dělat soukromě (proč?). V této konferenci jsem již
několikrát udělal, tak to udělám ještě jednou:

Zdrojové texty k linuxovému jádru používaném v SuSE Linuxu vždy najdete na
ftp://ftp.suse.com/pub/people/mantel/next.

   From: "Zdenek Mazanec" <zdenek.mazanec na contactel.cz>
   Date: Mon, 27 Oct 2003 15:48:47 +0100

   > Dobrym zvykem u SuSE byva (nebo minumalne byvalo) mit uvolnen strom
   > pro instalci skrze ftp. Predpokladam, ze stejnou cestou budou
   > k dispozici i zdrojaky.

Přesně tak - v momentě, kdy bude veřejná FTP edition SuSE Linuxu
k dispozici, budou jistě k dispozici i zdrojové texty těchto balíků. Pokud
ne, budu první, kdo na to lidi v SuSE upozorní!

   From: Dan Ohnesorg <Dan na feld.cvut.cz>
   Date: Mon, 27 Oct 2003 16:03:18 +0100

   > Live Eval uz by mel byt venku, takze zdrojaky k nemu musi byt
   > take. Cele SUSE bude tradicne na ftp o neco pozdeji.

LiveEval je již skutečně k dispozici
(ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/live-eval-9.0). Proto pokud si jej již
někdo stáhl, považuji za naprosto validní dotaz, kde jsou k dispozici
zdrojové texty použitých GNU GPL komponent. Doporučuji se obrátit s dotazem
na českou pobočku společnosti.

Můj názor: považuji ze strany společnosti SUSE LINUX za naprosto
neprofesionální, pokud je zveřejněn prvně Live Eval a teprve poté FTP
Edition, neboť do doby zveřejnění FTP edition jsou zřejmě porušeny podmínky
licence GNU GPL neboť výše zmíněný adresář neobsahuje ani zdrojové texty
ani nabídku na jejich získání.