regresní analíza v Linuxu

Oak oak.brno na seznam.cz
Úterý Říjen 28 01:56:54 CET 2003

Dobrý den,

já si myslím, že Open Office by snad vyhovovat měl. Já jsem kdysi taky
(ještě v začátcích práce s Linuxem) potřeboval něco takovýho a dělal jsem
to ve Star Office (5.X) a všechny potřebné funkce (minimálně ty z MS Excel)
tam byly (opačně se to říct myslím nedalo). OO vyšly z SO... Navíc pokud
tam třeba chybí nějakej konkrétní ukazatel, dá se většinou dopočítat bez
větších problémů vzorcem...
Bohužel je pravda, že ostatní SW je na matematický funkce značně chudej
(např. KSpread) a člověk si musí (pokud to chce používat) napsat funkce i
třeba na obyčejný zaokrouhlení dolů...

Každopádně, existují tu zajímavý OpenSource projekty jako je Mupad a
především Octave. Octave je matematický programovací jazyk, který se
distribuuje se sadou funkcí napsaných tak, že můžete v Octave využívat celé
množství funkcí, který zná každý uživatel velmi rozšířeného Matlabu (teda
syntaxi Matlabu). Velká množství dat (pokud jde třeba o desetitisíce hodnot
nějakého měření) se dají načíst z textového souboru přímo při spuštění
skriptu (či interaktivní práci). Pro grafickou prezentaci výsledků používá
Octave pak zmíněný GNUplot, který se Vám zdál tak složitý.

Pokud tedy ten Váš známý umí pracovat s Matlabem (poku ví co to je regresní
analýza pak asi jo), pak mu doporučte právě Octave, neboť to ho po zaučení
určitě nadchne...

Zdraví,

Oak