zamykani souboru v shellu

Středa Říjen 29 14:28:02 CET 2003

On Wed, 29 Oct 2003, Petr Stehlik wrote:

> prosim poradte nejakou atomictejsi nahradu nasledujiciho sledu prikazu:

Pokud to ma byt opravdu shellove, pak lze misto touch pouzit mkdir,
kteryzto ma tu vlastnost, ze bud 1. vytvori novy adresar a skonci uspesne
($? = 0), nebo 2. nevytvori nic a selze ($? != 0).

I kdyz je otazka, zda nepouzit sluzeb nejakeho specializovaneho programu,
napr. lockfile (je pribaleny k procmailu), ktery zaridi i to cekani, nez
se zamek uvolni.